Sculptorul Dan Istrate la „Elf”

Sculptorul Dan Istrate la „Elf”

Întâlnire on-line cu clasele a 9-a & a 10-a

Constantin Brâncuși: Sublim, sublimare, sublimalism

Joi, 18 februarie 2021


A vorbi despre Constantin Brâncuși reprezintă un risc, deoarece opera sa îmbie privitorul la meditație. Masa tăcerii constituie dovada. Este o masă rotundă la care, dacă ne așezăm pe unul dintre cele douăsprezece scaune, rotunde, la rândul lor, nu vom putea să prânzim, să luăm masa, cum se spune. Vom putea doar să ne întrebăm la ce folosește o masă la care putem sta, dar nu ne putem rezema coatele de marginea planului orizontal și, de asemenea, nu putem să apropiem scaunul de masă, cum ar fi firesc. Putem să ne facem acolo un selfie și apoi să plecăm mai departe. A vorbi despre Brâncuși elevilor din clasele IX-XII reprezintă o necesitate, o datorie și în același timp o responsabilitate greu de asumat. Și pentru a putea face acest lucru, va trebui să urmez exemplul ilustrului  E.H. Gombrich care, atunci când scria Istoria lumii, își propunea să o facă asemenea bunicului care vrea să povestească nepoților istoria omenirii! Și aceasta, fără a speria copilul cu prea multe  date, ani, numere și nume greu de reținut.

Leave a Reply